Röd skymning



Bok: Röd skymning
Författare: Fredrik Lindblom
Antal sidor: 464
Förlag: Ascentoria
Illustrationer: Takkaya Leeladechakul
Serie: Det här är del 1 i en serie, tvåan håller på och skrivs under namnet "Röd skymning 2", läs mer på hemsidan: www.ascentoria.se
Övrigt: Tack så hemskt mycket Fredrik Lindblom för exemplaret! :)


En natt förändras allt för Theresa. Hennes liv slås i spillror när byn hon bor i eldhärjas av fientliga krigare. I den mörkaste av stunder öppnar hovet sina slutna portar och släpper in henne och flera andra barn i värmen och ljuset.
Men Theresa är inte som de andra barnen. Hon vinner en särskild plats i hjärtat hos den rättframme generalen Premanos, som låter henne gå soldatens väg - en väg kantad av utmaningar och möten med färgstarka män och kvinnor.

Den här boken fick jag nånstans i april och samtidigt som jag sörjer över att jag inte har hunnit läst den tidigare så är jag även glad till att jag väntade tills jag hade tid - för gash vad bra den var! Om jag hade läst den här när skolan hade vart igång så hade jag lätt valt denna istället för skolarbetet! :)

För det första så bara älskar jag varenda liten karaktär i den här boken, varenda en. Alla känns så trovärdiga även om den inte utspelar sig i nuläget. För det andra så är det en otroligt bra handling som bara griper tag i en och gör att man inte vill sluta läsa. För jag kunde verkligen inte sluta när jag väl börjat. Jag tror aldrig att jag läst 464 sidor såhär snabbt. Man kunde verkligen inte slita sig.Varje kapitel är ungefär 3-7 sidor. Och eftersom det är en tjock bok men korta kapitel så går boken lätt fram och det är bra tycker jag. En tjock bok med långa kapitel blir bara långtråkigt.

Denna bok har även gett mig en insikt i att fantasy inte alls behöver vara tråkig och det tycker jag är jättepositivt! :)

Så tack Fredrik Lindblom för att du har skrivit en så bra bok och tack för att jag fick chansen att läsa den! :)

Betyg: 9/10

Kommentarer
Postat av: Pia

jag älskar också den här boken! :D den är såsåså bra ^^

2011-06-20 @ 00:37:13
URL: http://bookrelated.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0