Om jag stannar



Bok: Om jag stannar
Författare: Gayle Forman
Antal sidor: 190 st.
Förlag: B. Wahlströms

Handling:

På ett ögonblick förändras allt. Det sista Mia minns är att hon sitter i baksätet på bilen tillsammans med sin familj. Det har snöat på morgonen och de är på väg till goda vänner.
I nästa ögonblick ser hon sig själv bli buren ut ur bilvraket och räddningspersonalen kämpar för hennes liv.
Under de 24 timmar som följer får vi genom Mias tillbakablickar och reflektioner över de människor hon ser i sjukhusets väntrum, lära känna hennes liv och hennes val.
Och nu står hon inför det svåraste valet av alla, leva vidare med smärtan eller släppa taget?

Mitt betyg:

Wow, vilken bok. Det här hade jag verkligen inte förväntat mig. Det här är en sån underbar bok om ett väldigt svårt val, och dessutom sättet att framföra det på... wow. Jag är nog lite tagen och jag ville inte att boken skulle ta slut. Jag är lite skeptisk till en fortsättning eftersom denna är så bra som den är, tvåan kanske bara förstör. I alla fall, detta är en helt underbar bok om sorg, svåra val och meningen med livet.

Betyg: 8/10


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0