Tiara och Dr. Martens


Bok: Tiara och Dr. Martens
Författare: Meg Cabot
Antal sidor: 252
Serie: En prinsessas dagbok, del 1

Handling:
Jag fattar att mamma blev kär i pappa. Han var riktigt läcker.
Nog för at jag vet att pappa sysslar med politik, och det är klart att jag vet att han är rik - men att han skulle vara furste av ett helt land?
Och nu ska min farmor komma hit och ge mig prinsesslektioner! Varför ska jag, en skoltrött vegetarian i Dr. Martenskängor, behöva lära mig hur man vickar sopptallriken åt rätt håll och trippar runt på höga klackar?

Vad jag tycker:
Det är en jättehärlig bok det här. Även fast den inte får högsta betyg så älskar jag den. Jag tycker om hur Meg Cabot skriver och jag gillar bara allt. Tyvärr så stämmer inte riktigt alla saker som det är i filmen (som jag ångrar att jag såg först), men jag älskar den lika mycket i alla fall.

Betyg: 7/10


Kommentarer
Postat av: Agnes

Hur många böcker finns det i serien? eller är det bara en?

2011-03-05 @ 08:14:17
URL: http://tvillingarnasbokbuffe.blogspot.com
Postat av: Sofie

Jag håller med dig om vad du tycker. Själv läste jag denna bok innan jag såg filmen, och det var mkt bättre. Grattis, du har nio prinsessböcker framför dig! (Mitt tips är att inte läsa alla på en gång, det kan bli lite tjatigt då)



Svar: Roligt att du gillar min idé! Jag återkommern när jag vet hur många vi blir, håll utkik på ming blogg! :)

2011-03-05 @ 09:45:06
URL: http://filo-sofie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0