Vampire Diaries



Bok: Uppvaknandet & Kampen
Författare: L.J. Smith
Antal sidor: 394
Förlag: Pocketförlaget
Serie: Vampire Diaries, del 1 & 2

Elena har allt, hon är skolans populäraste tjej, den självklara ledaren, och kan få vilken kille hon vill. Och när hon träffar den mystiske Stefan svär hon på att hon ska få honom. Till varje pris. Men Stefan är inte den han utger sig för att vara.

Stefan är den enda som kan stå emot Elenas skönhet och dragningskraft. I alla fall till en början. Men Stefan bär också på en hemlighet. En hemlighet som tyngt honom i århundraden – Stefan är vampyr. Ju närmare Elena Stefan kommer ju svårare har han att stå emot henne. Trots detta är han fast besluten att skydda henne från de faror som lurar i hans förflutna.

Damon är Stefans sexige och farlige bror som drivs av sitt hämndbegär till Stefan och sitt begär efter Elena. När han dyker upp ställs bröderna återigen öga mot öga – nu som rivaler om Elenas kärlek.
Texten är härifrån

För det första så måste jag vara ärlig och säga att jag inte hade en aning om vad det här var för slags bok. Jag visste att det var vampyrer och liknande men att den skulle handla om det den gör, det förvånade mig faktiskt.

Men det är en bra förvåning, jag tycker om handlingen, hur den utvecklas och till slut är spännande. Jag gillar hela boken, förutom vissa avsnitt som är lite långtråkiga men det är några fåtal sidor utav nästan 400. Boken utvecklas bra under dens gång och jag tycker om att det är en dubbelvolym, för då behöver man inte läsa hela boken på en gång vilket jag inte gjorde. Utan jag läste första boken och sen la jag undan den ett tag och började läsa sista boken nu i helgen :)

Jag tycker om den här boken, det är en bra handling, bra karaktärer och ja, den är bara bra. Ibland irriterade jag mig på likheten mellan denna och Twilight men släppte den snabbt eftersom jag kom på att jag inte tjänade på att tänka så.

Så, slutbetyget blir att det är en bra bok och jag tycker att du som inte har läst den ska göra det :)

Betyg: 7/10


Kommentarer
Postat av: Lena

Hej nej det finns ytterligare en översatt bok av The Vampire Diaries som heter Vreden och Återkomsten. Det är iaf dem som har kommit ut vad jag vet. Så jag har köpt nästa del efter den boken på engelska och den heter The Return: Nightfall. Jag vet själv att det var svårt och väldigt rörigt att hitta dem böckerna så jag hoppas att du nu har fått svaret på din fråga. Om det är något oklart är det bara att skriva igen :) Fin blogg förresten och ha så kul när du läser fortsättningen. Kollar du även på tv-serien? =)

2011-11-03 @ 23:41:02
URL: http://pocketworld.blogg.se/
Postat av: Sandra

Älskar Vampire Diaries, har läst böckerna 1-6, det kan du läsa om på våran bokblogg!

2011-11-04 @ 22:54:14
URL: http://bookcircle.bloggplatsen.se
Postat av: Lena

SV: Det tycker jag verkligen att du ska göra! :D

2011-11-05 @ 11:46:03
URL: http://pocketworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0