Baristas: tredje boken

 
Bok: Baristas: tredje boken
Författare: Denise Rudberg
Antal sidor: 230
Förlag: Raben&Sjögren
Serie: Baristas
 
Äntligen börjar livet kännas lättare för vännerna på Pronto efter en tung och mörk vinter. Krisen i Rubens fjällstuga under luciahelgen har satt djupa spår som både har fördjupat vänskapen och splittrat gänget. För tredje och sista gången möter vi Ludvig, Ruben och Nicolas då de börjar dra åt olika håll och tankarna på framtiden tränger sig på. Men så händer något ofattbart och det blir tydligt hur stark deras vänskap är. Och hur kärleken övervinner allt.
 
Jag måste börja med att säga att jag läste ut denna bok på ca 2 timmar. Jag läser aldrig så snabbt. Vare sig boken är 500 sidor eller 230 sidor. Aldrig. Det är ett bra tecken.
 
Efter andra baristas så var jag osäker på om jag skulle fortsätta läsa serien. Den var förvisso bra, hennes språk är ju säreget bra. Men nja, jag tyckte inte att det var någon vidare handling i den. Det är det däremot i denna. Jag fullkomligt älskar alla intriger och allting som finns med i denna bok. Även fast jag inte skulle säga att denna handling är fullkomligt toppen så är den mycket bättre än tvåan och tack vare hennes språk så tänker man inte på det, man bara läser vidare.
 
Jag tycker verkligen om dessa tre baristaskillar och jag älskar att karaktärerna från Tillsammans-böckerna är med i dessa böcker också. Jag tycker om hur boken omsluter hela serien och att man får svar. Jag tycker om slutet på den här boken och hur enkelt den flyter på.
 
Jag tänker inte säga mer. Jag tycker om den här boken.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kajsa Högdahl

Hej, mitt namn är Kajsa Högdahl och jag skriver på uppdrag av B. Wahlströms bokförlag. Jag har läst din blogg och ser att du recenserat Den vita katten ur Holly Blacks bokserie Berörarna. Den andra delen i serien Den röda handsken har just kommit ut och jag tror att det är en bok som du skulle vara intresserad av att läsa. Jag skulle därför vilja skicka ett recensionsexemplar till dig. Om du är intresserad av detta får du gärna skicka din adress så snart som möjligt, så skickar vi boken till dig.

Bästa hälsningar
Kajsa Högdahl

2012-08-19 @ 15:26:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0