Bokenkät! :)

Hittade en rolig enkät hos Bokhora som hade hittat den hos EnligtO. :)

 

Vad ska du läsa i helgen?

 The Maze Runner

Jag ska antagligen läsa The maze runner om jag inte har hunnit läsa ut den, annars vet jag inte vad det blir.

Hur ser den perfekta lässtunden ut?

Helst i en solstol med medelhavsvärme, nåt kallt att dricka och det enda man hör är vågskvalpet. Men om jag nu ska vara mer realistisk med tanke på att det är höst och jag bor i Sverige så, helst i en fåtölj under en filt, gärna med nån svag musik i bakgrunden och en kopp äppelpaj-te till hands!

Din bästa lässtund förra veckan?

När jag var sjuk och låg hemma och sträckläste.

Hur många timmar i veckan tillbringar du egentligen i böckernas värld?

Oj, verkligen ingen aning. Det skiftar ganska kraftigt... Jag försöker få i alla fall 30 sidor lästa varje dag, sen hur lång tid det tar vet jag inte.

Var läser du aldrig?

På flygplan! Nu har jag bara åkt tur och retur till Turkiet men jag har aldrig mått så illa under en längre tid.. Annars har jag väldigt svårt att läsa på allmänna ställen där det är väldigt högljutt, så som tåg/buss-stationen till exempel.

Vad läser du aldrig?

Skräckböcker. Inte för att jag har något emot dom utan jag gör det inte. Däremot har jag väldigt svårt att kolla på skräckfilmer, kanske därför jag inte läser skräckböcker. Annars är jag väldigt dålig på att läsa biografier, även fast jag tycker mycket om det.

Vilken är din favoritbokhandel?

Ehm.. Bokia kanske? Jag brukar oftast vara i bokhandlar men jag handlar aldrig något därifrån, så jag kan inte säga någon speciell favvo sådär. :)

Du får 300kr att handla böcker för. Vad köper du?

"Wreck this box"-boxen av Keri Smith. Ni som såg mitt #tag-inlägg vet varför. :)

Vilken aktuell bok skulle du inte läsa ens om du fick den gratis?

Jag såg en intervju med författaren och tyckte att hon var alldeles för djup för min smak och det gjorde att hennes nya bok som hon pratade om blev något som jag aldrig skulle sätta tänderna i. Skulle aldrig läsa den.

Vilken ännu ej utkommen bok längtar du mest efter just nu?

Jag ser väldigt mycket fram emot Cinder som kommer ut snart! :)


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Rolig enkät med bra svar! Har själv varit sjuk och hemma från skolan de senaste dagarna och då låg jag bara och sträckläste! Riktigt mysigt tycker jag! :D

Svar: Tack! Ja det är verkligen mysigt! Gör att man inte känner sig lika sjuk längre på nåt sätt ^^
None None

2012-09-06 @ 22:39:49
URL: http://aloveforbooks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0