Bokhylleändringar! :)

Jag ska börja med att säga att idag har jag börjat skolan igen och även fast jag kanske hellre hade haft lov så är jag supertaggad! :)
 
Nu till den egentliga anledningen för det här inlägget. Ni har ju sett min bokhylla ett antal gånger tror jag, och jag har den uppdelad på "Läst" och "Icke-läst". Grejen är att mina böcker står i två olika hyllor istället för samma hylla (så hyllorna är i samma höjd men inte samma hylla, om ni fattar ^^). Det där tänkte jag ändra på, så att jag får som en "egen" bokhylla istället. Därför har jag ställt mina olästa böcker på denna ledd:
 
Och då tänkte jag samtidigt: "Varför inte bara beta av dessa böcker på en gång?"
Så jo, det är det jag har börjat göra nu, beta av alla mina olästa böcker. Det betyder alltså att jag inte ska köpa några nya innan dessa är utlästa, är det inte en toppenidé?
 
På bilden ovan ser ni 27 stycken böcker och på bilden som kommer komma nedan finns det 28 stycken. Sen har jag även 3 stycken uppe på mitt rum, så totalt har jag 58 stycken olästa böcker!
 
 
Det kommer ta sin lilla tid, det vet jag, men samtidigt, hur fränt skulle det inte vara att kunna tänka såhär inför varje ny månad: "Jahapp, vad ska jag läsa denna månad då? Kanske den där nya?" och då köpa/låna/få just den? Helt underbart i mitt huvud i alla fall! :)
 
Vad tycker ni, är det konstigt tänkande?  :P

Kommentarer
Postat av: Lucy

Tycker det låter finfint! :D

Svar: Sån tur att någon gör det då ;)
None None

2012-08-20 @ 15:02:00
URL: http://bokrygg.blogg.se/
Postat av: Anna - Boktycke

Tycker att det låter väldigt bra att beta av sina böcker innan man köper nya. Jag försöker tänker så... men det slutar alltid med att jag köper nya böcker ändå.

Svar: Jag vet, det är supersvårt! Dock så har jag verkligen lovat mig själv detta nu, eftersom att jag tror det känns så mycket skönare efteråt! :)
None None

2012-08-20 @ 15:26:03
URL: http://boktycke.se
Postat av: Andrea :D

Lycka till! Har själv ett bokköpsförbud just nu,men har även lite låneböcker! Men jag har en månad på mig innan mitt bokköpsförbud slutar,så förhoppningsvis är jag klar med alla mina olästa böcker då(har bara ungefär 15 med låneböckerna men har ett par tegelstenar!

Svar: Tack detsamma! :)
None None

2012-08-22 @ 18:48:20
URL: http://andypandycool.blogg.se
Postat av: Chamilla Magnusson

Inte alls, det är en jättebra tanke! Jag har precis likadan och det är därför jag inte varit på biblan på evigheter!!! Jag har drygt 150 (grovt gissat) böcker i bokhyllan som jag inte läst och igår köpte jag två nya... jag tänkte nämligen också som du "nu ska jag läsa ut dem jag redan har innan jag köper nya". Men det verkar vara hur svårt som helst för mig...! Dessutom behöver jag en ny bokhylla... suck...

Svar: Det är jättesvårt det här, det finns ju så många underbara böcker som hela tiden kommer ut! 150 är många böcker men jag tror du kommer klara det galant! :D
None None

2012-08-25 @ 15:38:17
URL: http://blandbockerlivetmagin.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Bra tänkande tycker jag! Men, oj, 58 böcker?! Själv har man typ 9 olästa i bokhyllan ;)

Svar: Oj, då har du det bra! Varför jag har så många är för att jag var medlem i en bokklubb när jag var liten och fick massor böcker jag inte ville ha, det är nog därför jag har så många olästa.. xD Lycka till med dina 9! :)
None None

2012-08-25 @ 18:58:03
URL: http://aloveforbooks.blogg.se
Postat av: Chamilla Magnusson

Vad snällt, en som tror att jag hinner få läst ut dem n_n för det tror knappt jag själv. Det är ju som du säger, det kommer nya, underbara böcker hela tiden! Ibland önska jag att jag hade Hermines tids klocka som hon skruvar tillbaka för att hinna med alla sina lektioner. Då hade jag kanske hunnit med mitt liv OCH min läsning n_n Härlig tanke...

2012-08-27 @ 22:21:36
URL: http://blandbockerlivetmagin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0