Eld

 
Bok: Eld
Författare: Mats Strandberg & Sarah Bergmark Elfgren
Antal sidor: 633
Serie: Engelfors-trilogin
Förlag: Rabén&Sjögren
 
Om du inte läst Cirkeln så råder jag dig att inte fortsätta läsa! Bläddra neråt för att se min åsikt till dig :)
 
De utvalda ska börja andra året på gymnasiet. Hela sommarlovet har de hållit andan i väntan på demonernas nästa drag. Men hotet kommer från ett håll de aldrig kunnat förutse.

Det blir alltmer uppenbart att något är väldigt, väldigt fel i Engelsfors. Det förflutna vävs ihop med nuet. De levande möter de döda. De utvalda knyts allt tätare till varandra och påminns återigen om att magi inte kan lindra olycklig kärlek eller laga krossade hjärtan.
 
Jag tyckte verkligen om Cirkeln även fast jag inte tyckte att den var sådär oerhört extremt bra som alla andra tycker. Men jag tyckte verkligen om den. Att två människor först kan skriva en sådan bra bok tillsammans förstår jag inte. Hur dom sen kan skriva en sånhär ultramegasuperbra fortsättning är något som går över alla mina sinnens förstånd. Hur lyckas dom?!
 
När jag började läsa den här så tänkte jag mest på sidantalet, jag har nog aldrig läst en sån tjock bok förut. När jag hade läst sisådär 1-2 kapitel så var det inte det mina tankar var uppslukade av utan nu var det handlingen. Det behövdes inte många sidor föränn jag var fast! Helt otroligt! Jag läste denna påväg till Arlanda och eftersom att jag trodde att jag kunde läsa den på flyget så tog jag med den i handbagaget. Oturligt nog så kunde jag inte det men så fort vi kom fram så läste jag igen. Jag tror det tog ungefär 2 dagar för mig att läsa ut denna, och det är världsrekord för mig! Det gick så oerhört snabbt att läsa! Jag hade inte en tanke på att den var över 600 sidor och att den faktiskt var lång utan jag bläddrade hela tiden på.
 
Karaktärerna är genialiska, handlingen är otroligt genialisk och det betyder ju bara en sak, Mats och Sara är ena riktigta GENIER!
 
Du som inte kunde läsa det där uppe, kolla här nere då! :)
 
 
Jag har inte mycket mer att säga. LÄS DENNA SERIE!!!!!!!! Om du inte har gjort det så du, GÖR DET!! Helt otroligt vad två människor kan göra. :')
 
Betyg: 10/10

Kommentarer
Postat av: veronica

ÅÅH den står och väntar i bokhyllan på mig, måste bara läsa lite biblioteksböcker först men suget är på topp!

Svar: Den är superbra!! :D
None None

2012-08-28 @ 22:10:48
URL: http://www.vettansbocker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0