Jag lägger av.

Hej kära läsare!
Detta inlägg blir antagligen det sista inlägget på denna blogg. Någonsin. Jag har bestämt mig för att sluta blogga helt enkelt. Och ni ska inte tro att detta har varit ett enkelt beslut, utan jag har velat fram och tillbaka hur länge som helst och nu har jag bestämt mig. Men jag känner ändå att ni ska få veta vad som gör att jag slutar blogga.
 
Till att börja med ska jag berätta vad som hänt i mitt liv. Min pappa dog i maj, ganska oväntat och efter det har mitt liv varit upp och ner, för att inte gå in allt för privat så kan jag bara säga att varje dag har jag kämpat för att leva utan min pappa, då han var en av mina bästa vänner. Det har också gjort att jag inte alls har lika mycket energi som jag brukade ha och det gör också att bloggen känns som ett tvång.
 
Detta har också lett till att jag inte orkat läsa lika mycket, och absolut inte skriva recensioner. Vilket resulterar i att bloggen har fått stå tom.
 
Ja, så jag slutar helt enkelt, jag tycker inte att det är kul och mitt liv har förändrats..
 
Men jag kommer fortfarande följa er kära bokbloggare och jag kommer fortfarande kommentera och twittra och så, elr twittra vet jag inte nu förresten, det är nån jävla idiot som snott min mobil idag, så har ingen aning när jag har möjlighet att få en Iphone igen..
 
Aja, goodbye på er!

Kommentarer
Postat av: Pia

Åh, det gör alldeles ont i hjärtat när jag läser det här. Jag hade ingen aning om att att allt det här har hänt dig, Moa. Jag beklagar sorgen, verkligen. Jag vet inte vad jag ska skriva för att göra något bättre, men jag skickar en massa kramar ändå *kram*. Även om vi alla kommer sakna din blogg så tror jag ändå att du tagit rätt beslut, man ska inte tvinga sig själv att göra något som man inte tycker är kul längre. Men som sagt så finns vi ju allihop på twitter fortfarande, så du lämnar oss ju inte helt ändå <3 Och i brist på andra ord: jag hoppas att allt bättrar sig <3

2012-12-13 @ 16:39:28
URL: http://bookrelated.devote.se
Postat av: Miriam - Schitzo-Cookie

Nej men så tråkigt att höra :(. Beklagar sorgen! Förstår att inte samma motivation finns kvar. Håller tummarna för dig att du sakta men säkert ska må bättre och få läslusten åter. Låt det ta den tid de tar. Sorg är inget man kan bestämma hur lång tid de tar innan man känner sig någorlunda hel igen.
Självklart ska du inte ha kvar bloggen om de känns som ett tvång, ta upp den igen när du är sugen igen. Kan ta månader år eller aldrig hända det är ju självklart upp till dig!

Vi kommer sakna dig men hoppas du mår bättre av att slippa känns stressen över bloggen! Kramar!

2012-12-13 @ 17:23:07
URL: http://schitzo-cookie.blogspot.se/
Postat av: Anna - Boktycke

Verkligen tråkigt att höra :( Att förlora någon är aldrig lätt, speciellt när ni stod varandra så nära. Kan bara hoppas på att det kommer att ordna sig och att du kommer att få tillbaka läslusten snart. Kommer att sakna din blogg. Ta hand om dig! Kram!

2012-12-13 @ 17:31:50
URL: http://boktycke.wordpress.com
Postat av: Amelie

Gud vad tråkigt, verkligen! :( Både om bloggen och speciellt om din pappa. Har inte så många kloka ord att dela med mig av, men vill ändå säga att jag tycker att det är rätt av dig att göra det som känns bäst och rätt för stunden. Jag kommer sakna din blogg och hoppas att du kanske återvänder en vacker dag :)
Hoppas att saker och ting blir lite bättre för dig snart! (Hur fjuttigt det nu låter).
Massor av kramar till dig!

2012-12-13 @ 18:27:56
URL: http://ameliesboktips.blogg.se
Postat av: Iktoro

Åh, vad sorgligt, jag hade ingen aning om det här :( Då är det kanske inte så konstigt att du tappat läslusten, men vem vet, en dag så kanske den kommer tillbaks, och då kanske du även får blogglusten tillbaks...:)
Vi kommer att sakna dig och din blogg :C

2012-12-13 @ 19:11:23
URL: http://iktorosbocker.blogspot.com
Postat av: Nea

Nej vad hemskt! Jag kan omöjligt förstå hur tungt det känns för dig, men jag kan verkligen förstå att du inte känner för att blogga. Om du kännet för att börja igen någon gång skulle jag i allafall bli väldigt glad. Bloggande kan ju vara väldigt skönt, att bara få skriva av sig lite. Skönt att du hänger kvar på twitter, då kan vi i alla fall fortsätta snacka :)

2012-12-13 @ 21:31:11
URL: http://boknea.boknea.se
Postat av: Lucy Chen

Beklagar fortfarande sorgen (sa jag det tidigare? Men verkligen, fy vad hemskt), jag förstår att det är riktigt hårt och så. Förhoppningsvis kan vi fortfarande snacka och hålla kontakten och så ändå! :)

2012-12-15 @ 00:07:20
URL: http://bokrygg.blogg.se/
Postat av: Tessans Bokblogg

Fy fan vad hemskt. Vet inte vad jag ska säga. Ta hand om dig!!

2013-02-01 @ 21:19:25
URL: http://tessansbokblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0