Fallen ängel




Bok: Fallen ängel
Författare: Becca Fitzpatrick
Antal sidor: 288
Förlag: B.Wahlströms
Serie: Tror den heter Fallen ängel? På engelska heter den i alla fall hush, hush. (Rätta mig om jag har fel, för jag är lite osäker. :P)
Nästa del: Förlorad ängel

Med sitt hånfulla leende och ögon som ser rakt igenom henne, fångar Patch omedelbart Noras uppmärksamhet. Om än mot hennes vilja och absolut mot allt bättre vetande.

Men efter en rad obehagliga händelser, vet Nora inte längre vem hon kan lita på. Patch dyker upp överallt i hennes liv, och verkar dessutom veta mer om henne än till och med hennes närmaste vänner gör. Nora måste välja; ge upp sitt motstånd och bli hans eller fly så långt bort det bara går. Men när sanningen om Patch börjar gå upp för henne är det för sent att fly...

Ja, boken handlar alltså om Nora och att hon känner en avsevärd dragning till den farliga killen Patch. Hon vill låta bli honom, men kan inte. Den lilla flickan blir kär i den stora farliga pojken. En klassisk handling.

Men jag stör mig inte en enda på att den har en klassisk handling eller att den liknar Twilight en del. Utan jag tycker att den här boken har det som fördelar. Ni som har följt min blogg ett tag vet ju att jag har försökt att läsa denna bok ett vääldigt långt tag. Jag kan helt ärligt säga att jag ångrar inte har läst den här boken innan. För OMG så bra den var! :)

Första kapitlet tyckte jag enbart var jobbigt eftersom det enligt mig inte borde ligga först, för jag förstod ingenting när jag läste det. Men sen efter första kapitlet i nutid så var jag helt fast. Jag läste dom 16 första böckerna på två timmar och så fort tror jag nog aldrig att jag har läst förut! En sån himla bra bok!

Jag tycker verkligen om handlingen även fast den som sagt liknar Twilight. Jag tycker om att den utvecklas efter var sida och att det bara blir mer och mer spännande. Jag tycker om karaktärernas utvecklande och att slutet är så himla spännande. Jag tycker om både Nora och Vee och speciellt Patch. Åh, Patch, vilken härlig karaktär han är! Stor tumme upp på honom! :)

Ja, som ni märker så tycker jag om hela den här boken, så jag tänker inte fortsätta tjata. Jag säger bara: Om du inte har läst den här boken så grabba tag i den så fort du kan! :)

Betyg: 9.5/10


Kommentarer
Postat av: Sanna - Wonderfulbooks

Hush Hush är så himla bra! Och Patch.. mmm!

2012-02-11 @ 11:17:08
URL: http://wonderfulbooks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0