Anna and the french kiss

Anna and the French Kiss

Bok: Anna and the french kiss
Författare: Stephanie Perkins
Förlag: Penguin Group
Serie: Finns ingen direkt serie men Lola and the boy next door är i samma värld, löst sammanhängade alltså :)
Antal sidor: 375
Antal kapitel: 47

Anna was looking forward to her senior year in Atlanta, where she has a great job, a loyal best friend, and a crush on the verge of becoming more. So she´s less than thrilled about being shipped off to boarding school in Paris - until she meets Ètienne St. Clair. Smart, charming, beautiful, Ètienne has it all... including a serious girlfriend. But in the City of Light, wishes have a way of coming true. Will a year of romantic near-misses end their long-awaited French kiss?
(Text från bokens insida, om ni vill ha en svensk förklaring så tryck här)

För det första så måste jag verkligen säga vilket fantastiskt gulligt omslag det här är. Jag (som är svag för omslag) blev kär i det här redan innan jag hade läst handlingen, och när jag sedan läste handlingen så var jag helt tagen. Finns det verkligen böcker som handlar om sånt här?:)

Jag gjorde ett inköpsförslag till mitt bibliotek eftersom dom inte hade den och dom köpte in den. Jag fick den ju såklart när den hade kommit men tyvärr hade jag inte tid att läsa den då. Även fast jag sörjde det lite så fick jag lämna tillbaka den innnan jag hade hunnit läsa den. Men sen reserverade jag den och lånade den igen. Jag kan säga att det var ett av mina bästa beslut inom min "bok-historia".

Jag började läsa den, ja, det var väl som en helt vanlig bok. I alla fall till sidan 5. Sen var jag så fast, så jag släppte inte boken mer än nödvändigt. Jag brukar bli lite lätt knäsvag av söta kärleksböcker men den här, jag tror jag smälte till golvet!:)

Jag gillar handlingen och sättet hon skriver på. Jag tycker om hennes roliga dialoger och alla Annas tankar. Jag tycker om alla karaktärer, ALLA. Karaktärerna är så välutbyggda och realistiska att jag faktiskt kände igen en del av dom i min verklighet, och det är stort att skriva så realistiskt. Jag gillar hur Anna inser saker och hur saker ter sig i boken. Jag gillar hur boken utvecklas och blir mer och mer spännande ända till sista sidan. Jag gillar att hon skriver om problem och tar upp riktigt tunga saker ändå. Men hon skriver lätt och en aning poetiskt och det gör att det inte blir så tungt. Jag gillar varenda sida i denna bok. Varenda en.

Ja, för att det inte ska bli en helt bok om hur bra den här boken är, så säger jag bara: Den här boken är ett MÅSTE för alla, även dom som inte brukar läsa. Den är ett MÅSTE, så om du inte har läst den, se till att göra det innan du dör. För sååå himlans bra är denna bok!

JAG ÄLSKAR ANNA AND THE FRENCH KISS! :)<3

Betyg: Måste jag ens skriva någonting?:P 10/10

Kommentarer
Postat av: Anna - Boktycke

Håller fullständigt med!!! Jag brukar inte gilla kärleksböcker heller men den här är en av de bästa böckerna jag har läst förra året!

2012-01-09 @ 17:50:10
URL: http://boktycke.wordpress.com
Postat av: Lucy

Håller med dig fullständigt, underbar bok!

2012-01-09 @ 19:57:07
URL: http://bokrygg.blogg.se/
Postat av: Clara

Härligt att du gillade den! Jag älskar att den utspelar sig i Paris! ;)

2012-01-10 @ 19:21:15
URL: http://bokclara.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0