Döda flickors dans


¨

Bok: Döda flickors dans
Författare: Rachel Caine
Antal sidor: 319
Kapitel: 13
Serie: Vampyrerna i Morganville, (Morganville vampires)

Claire Danvers och hennes vänner i Glashuset har överlevt sin första strid mot vampyrerna, men nya orosmoln hopar sig redan vid horisonten och ingen går längre säker – vare sig människa eller vampyr. Ett blodigt och våldsamt hämndtåg genom staden får snart konsekvenser för alla – inte minst vännerna i Glashuset. När situationen blir desperat tvingas Claire göra allt för att hålla sig själv och sina vänner vid liv – till och med söka hjälp hos Morganvilles mörkaste makter.

Jag måste för det första säga att jag verkligen gillar omslagen på båda böckerna och att dom passar till varann.:)
Men nu till boken:

Handlingen var väldigt bra, den håller genom hela boken och det är spännande från sida 1 till 319. Vissa delar tyckte jag var lite smått läskiga (ja, i alla fall när jag låg och läste sent) men annars så tycker jag att författaren håller upp spänningen på ett bra sätt utan att det blir alldeles för blodigt och så. Jag tycker fortfarande om karaktärerna väldigt mycket och dom utvecklas till det ännu bättre (ja, tycker jag i alla fall) i den här boken. Det jag kan sörja lite är att det är en karaktär som man får följa lite mindre i denna bok.

Men som sagt så är spänningen på topp och jag läste ut den här väldigt snabbt, kanske inte lika snabbt som förra men ändå väldigt snabbt. Det tyder ju på att det är en bra bok :)

Jag måste säga igen att jag verkligen tycker om att vampyrerna i dom här böckerna är på den onda sidan. Att det finns vampyrer som inte alls är goda. Jag tycker om att läsa annat om vampyrer än att dom är heliga.

Hur många gånger har jag sagt att jag verkligen tycker/gillar nu? :P

Så sammanfattning: Det här är en bok för alla er som tycker om vampyrer och spänning, men även drama och en bit romantik. Det här är en lysande bok, så även om du inte gillar allt det där så tycker jag ändå att du ska kolla in serien :)

Betyg: 8/10

Tack så väldans mycket Styxx Fantasy för recensionsexemplaret! :D


Kommentarer
Postat av: Lucy

Sv: Japp :D

Hade lämnat in det som inköpsförslag ^^

2012-01-19 @ 18:49:58
URL: http://bokrygg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0