Lola and the boy next door



Bok: Lola and the boy next door
Författare: Stephenie Perkins
Antal sidor: 338
Förlag: Dutton
Serie: Finns ingen, men Anna and the french kiss är en så kallad "companion book".

Two teens discover that true love may be closer than they think..
Budding designer Lola Nolan doesn't believe in fashion . . . she believes in costume. The more expressive the outfit - more sparkly, more fun, more wild - the better. But even though Lola's style is outrageous, she's a devoted daughter and friend with some big plans for the future. And everything is pretty perfect (right down to her hot rocker boyfriend) until the dreaded Bell twins, Calliope and Cricket, return to the neighborhood.
When Cricket - a gifted inventor - steps out from his twin sister's shadow and back into Lola's life, she must finally reconcile a lifetime of feelings for the boy next door.

När jag hade läst "Anna and the french kiss" så var jag helt förälskad i den. Totally in love, liksom. Jag hade lika höga förväntningar på denna, jag menar, om en författare lyckas så bra med en bok så borde hon kunna lyckas igen. Tyvärr så gjorde hon inte det, inte för att denna var dålig, den var bara inte lika bra.

Boken börjar sådär smått och gulligt, Lola har ett perfekt liv, hennes största bekymmer är när hon ska välja tyg till sin nästa skapelse. Allting är perfekt ända tills Cricket flyttar in bredvid....



Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag har inte läst någon bok av Stephanie Perkins, men är väldigt sugen på att läsa Anna and the French Kiss eftrsom att det är så populär :)

2012-06-10 @ 11:17:58
URL: http://liberlibri.blogg.se/
Postat av: Lucy

Sv: Nej vad trist :(

2012-06-12 @ 17:24:38
URL: http://bokrygg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0