Hungerspelen - filmen





OBS! LÄS DETTA INLÄGG PÅ EGEN RISK! OM DU INTE HAR SETT FILMEN SÅ VARNAR JAG DIG!!

Jag såg filmen samma kväll som jag hade läst ut andra boken, tror jag det var. Jag var superduperspänd på att se den och jag hade (såklart) väldigt höga förväntningar.

När filmen började så tyckte jag att skärpan var lite suddig. Det kändes som om det var en bubbla mellan mig och filmen. När dom var på torget och deltagarna skulle dras så tyckte jag att det blev mycket värre, jag tyckte inte alls om skärpan. Det var något som störde mig rejält men efter ett tag vande jag mig ändå.

Filmen i sig är -tycker jag- en helt otrolig förverkling (är det ens ett ord?:P) av boken. Jag tyckte att allt viktigt var med och man levde sig in i filmen från första stund. Samtidigt som jag inte alls tyckte om sättet den var filmad på så kunde jag omöjligt förstå hur dom har kunnat få till allting? Med glasmontrar och extrema karaktärer och allting som bara är så superduperbra?! Filmen var sjukt bra även fast jag inte riktigt tyckte om hur den filmades. Och hur kan man inte sitta och njuta när det är två sådana här snyggingar i filmen?!!


Alla tar ju ställning i vilket "team" dom är i och vet ni vad? JAG ÄR I BÅDAS! :D Jag fullkomligt ÄLSKAR båda karaktärerna och ja, jag är väldigt svag för deras utseende också.. :P

Filmen var i alla fall sjukt bra och den kommer alltid ha en fin plats i mitt hjärta<3

Kommentarer
Postat av: Naba

jag såg filmen två gånger, första gången tyckte jag den var okej men andra gången älskade jag den.

Jag tror att du kanske vänjer dig andra gången:D

2012-06-02 @ 20:07:55
URL: http://booksarelives.wordpress.com
Postat av: Vynne

Svar: Skönt att inte vara ensam då:)

2012-06-02 @ 22:15:45
URL: http://bokkarlek.blogspot.com
Postat av: Felicia

Jag är team Peeta! :D

2012-06-02 @ 23:00:38
URL: http://feliciasboktips.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0