Liten parlör för älskande

 
Liten parlör för älskande är en brutalt ärlig kärleksroman
för de som tror att de hatar romantisk litteratur. Och för alla stora
romantiker. Bokens "du" och "jag" förhåller sig till varandra med lika delar
sarkasm som tunhudade ömhetsbetygelser. Genom korta, blixtklara,
ögonblicksbilder skildrar David Levithan allt det stora och svåra som är kärlek.
(text från xpublishing.se)
 
Jag hade ingen aning hur jag skulle kunna recensera den här på ett bra sätt, och helt ärligt vet jag nog inte det än. Boken utgår från ett nytt ord för varje kapitel och dom följer varandra precis som om det vore en ordbok. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara så att ni ska förstå, det är svårt. Kolla in Fridas recension på denna så kanske ni får en lite bättre uppfattning.
 
Men denna bok, denna bok<3 Jag har alltid älskat poetiska böcker och alltid tyckt om böcker med inte så mycket text. Denna bok är mitt i prick. Den är enkel att läsa, man läser den snabbt, samtidigt vill man bara inte släppa den för att den är så underbart bra men ändå vill man bara fortsätta bläddra. Den är så sjukt fantastisk så det är sanslöst! Hur nu David Levithan har lyckats med denna är en stor fråga i sig, men det är något jag beundrar så fruktansvärt! Det finns absolut inget dåligt med denna, jag fullkomligt älskar huvudpersonerna, språket, upplägget i boken, ja ALLT.
 
Detta blev en väldigt kort recension men det behövs inga onödiga ord för att beskriva denna bok. Den. Är. Underbar. Läs den.<3

Kommentarer
Postat av: Frida

Du har verkligen rätt att den är "Mitt i prick!" :D

2012-10-29 @ 21:06:07
URL: http://photosandbooks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0