Mina topp 5 favoritfilmer

Nu tänkte jag göra ett lite annorlunda inlägg men jag tror att det blir bra. Jag tänkte skriva om mina topp 5 favoritfilmer! :) Jag kan dock inte skriva dom från 1-5  utan det är inbördes ordning.
 
Ten things I hate about you
Denna film såg jag för första gången när jag var sjuk. Jag hade aldrig sett den förut men blev snabbt fast i handlingen. Jag älskar att Kat inte följer några normer utan är sig själv och jag älskar att filmen ger mig en känsla av att ingenting är omöjligt!
 
 
Dirty dancing
Detta har varit min favvofilm sen jag var typ tio år. Jag fullkomligt älskar all dans och huvudkaraktärerna. Handlingen är den klassiska "sommarromansen man aldrig glömmer" typ, men denna film älskar jag. Jag har till och med en tröja, filmmusiken på skiva och har sett musikalen i Stockholm, haha.. Om ni aldrig har sett det så borde ni göra det!
 
 
The lucky one
Jag hyrde denna film för ungefär en vecka sen och jag tror jag såg den 6 gånger innan filmen skulle lämnas tillbaka. Den är baserad på Nicholas Sparks roman och precis som alla filmer som är baserade på hans böcker så är denna underbar. Den har ett djup, en sorg, mycket glädje och ännu mer kärlek. Den här är heeelt underbar, åh, vad den är bra!
 
The last song
Den här filmen är också baserad på en av Nicholas Sparks böcker och den här är också helt underbar. Handlingen är så mysig och sorglig och gullig och hemskt på samma gång. Det är det som gör att dessa filmer är såå bra. Har du inte sett dessa filmer så har du verkligen något att se fram emot!
 
 
 
Eva och Adam - fyra födelsedagar och ett fiasko
Denna film har jag vuxit upp med och även fast jag kanske anses vara alldeles för gammal för den här filmen så kan jag fortfarande varje replik utantill och så fort jag kollar på den så får jag värsta myspys-känslan. Denna film rekommenderar jag, trots att ni kanske anses för gamla för den!
 
 
 Detta var mina topp 5 filmer, vilka är dina? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0