vi är inte sådana som i slutet får varandra

 
Bok: Vi är inte sådana som i slutet får varandra
Författare: Katarina Sandberg
Antal sidor: 256
Förlag: Gilla Böcker
Serie: -
Utgiven: April 2013
 
Med småstadens siluett tatuerad på underarmen flyttar Cassiopeja Svensson till Stockholm för att studera juridik. I huvudstaden lär hon känna de fina flickorna med pappas pengar som tycker att allt är så himla romantiskt, och på hennes hals växer strimmor av återhållen sanning. I ett utfall av frustration bestämmer hon sig för att börja spela piano, och i trapphuset finns en lapp om privatlektioner. "Jag ska börja ta lektioner för en pianofarbror" är Cassiopejas glada tanke. Men pianofarbrorn visar sig vara ungefär femtio år yngre än väntat, och så vacker att Cassiopeja nästan går sönder.
 

Den här boken blev jag kär i så fort jag såg att den skulle ges ut. Jag längtade och längtade och längtade. För mer awesome kan det ju inte bli? En ung författare som har ett håkan-citat som titel. Nej, redan från början tyckte jag om det.
 
Precis som jag trodde så ÄLSKADE jag denna bok. Den börjar lugnt och stillsamt för att sedan omvandlas till en sån fin, sorgsam men så himla vacker känslostorm att jag inte kunde sluta läsa. Denna bok är precis sådär perfekt uppbyggd med klimax och jag är en såndär tjej som får ont i magen av att inte veta hur det kommer sluta. Så jag bara läste och läste och läste och dom stunderna jag inte läste så fanns hon ändå i mitt huvud, den där Cassiopeja. 
 
Jag fullkomlig älskar Cassiopeja, hon är så som jag skulle kunna vara om några år. Jag känner precis igen hennes känslor och jag vet att jag inte är ensam om det. Författarens sätt att spegla känslorna och ångesten som dyker upp när man träffar den där människan som man skulle kunna dö för, det är konst. Hon har lyckats så himla bra med det, och språket överhuvudtaget är extremt vackert. Man fastnar helt enkelt, i detta fina språk.
 
Att det finns olika citat från låtar igenom hela boken gör mig varm och lycklig i kroppen. I denna bok var det alldeles perfekt! 
 
Jag har inte mycket mer att säga, denna bok är helt fantastisk och speglar verkligen hur verkligheten kan vara. Jag är extremt avundsjuk på dig som inte läst den, för det är en underbar läsupplevelse! 
 
Stort tack till Gilla Böcker som gav mig denna fina bok. Tack!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0