Drömmarnas väg


Bok: Drömmarnas väg
Författare: Nicholas Sparks
Antal sidor: 310
Betyg: 7/10
Serie: -
Andra böcker av författaren: The Last Song, Dear John och Tron på ett mirakel.

"När Miles hustru omkommer i en bilolycka är det som om även hans liv tar slut. Trots sin känslomässiga förlamning tar han ändå hand om sin lille son och sköter pliktskyldigt sitt arbete som stadens vicesheriff. Inte förrän han möter Sarah, som också har en svår tid bakom sig, kan kärleken börja läka såren från det förflutna. Men en förödande hemlighet kommer i vägen och de tvingas båda ifrågasätta allt de någonsin trott på."

Det här är en bok av en av mina favoritförfattare. Egentligen har jag inte läst något av Sparks förut men när jag såg Dear John och The Last Song så tänkte jag att böckerna kan inte vara dåliga. Och den här är inte dålig men den är oftast förutsägbar. Eftersom det här är en av kanske 4 vuxenböcker som jag läser så får jag ju intrycket av att alla vuxenböcker är förutsägbara även fast jag vet att alla böcker är olika, oavsett vilken katigori den tillhör. Det är en lysande bok men jag håller mig nog till ungdomsböckerna i förtsättningen :)

OBS! Utläst 2010 :)


Kommentarer
Postat av: Nea

Det kan vara lite tråkigt med förutsägbara böcker :S Men vuxenböcker finns ju i så många genrer och format så jag tror inte att alla är förutsägbara ;)

2011-01-01 @ 13:14:28
URL: http://boknea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0