Rosa och en kille som heter Ville



Bok: Rosa och en kille som heter Ville
Författare: Måns Gahrton och Johan Unenge
Antal sidor: 168
Betyg: 4/5
Serie: Rosa, tusen mil från dej till mej och Rosa, du och jag och hela världen
Andra böcker av författarna: Hotell Gyllene Knorren, Berts Dassdagböcker


Rosa drömmer om att bli en berömd sångerska och låtskrivare. Så hon dumpar trombonen och börjar spela gitarr. Och skriva låtar. I samma hyreshus bor Ville, en fixarkille. Världens bästa killkompis. Bara killkompis. Även fast alla tror att dom är ihop så är dom inte det. När skit-Jessica har dumpat Rosa för Martina så är hon ganska ensam. Tills hon träffar Pamela i 7:an. Pamela är så himla cool och hon vill verkligen vara med Rosa! Helt otroligt. Hennes syrra bor fortfarande hemma och det gör hennes pojkvän också, alltså hemma hos Rosa. Det blir inte hennes mamma så glad över.

I ungefär vart tredje kapitel så får man läsa om Ville, vilket jag tycker är jättebra. Rosa har sina fundering och det har Ville också. Det kanske är något för det yngre men jag diggar Rosa. Hon är cool och hon är som hon är. Jag har läst den här förut men jag ville ha något enkelt och något jag gillar att läsa så då tog jag fram den här. En lagom bok om en 12-årings liv och funderingar, helt okej! :)

Kommentarer
Postat av: Sofie Nordquist

Svar: Ja, översatta böcker räknas. Hoppas att du har några idéer :)

2010-12-19 @ 13:22:20
URL: http://filo-sofie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0