Vänskapen växer



Bok: Vänskapen växer
Författare: Ann Brashares
Sidor: 328
Betyg: 5/5
Serie: Kan nog komma fortsättning:)
Andra böcker av författaren: Systrar i jeans

I Vänskapen växer, den första delen av Pilträdens systrar, får vi möta kompisarna Polly, Ama och Jo. Eller kanske snarare de före detta kompisarna för den senaste tiden har de kommit ifrån varandra. Det är sista sommarlovet innan de ska börja high school. De har olika planer för sommaren och står inför olika utmaningar. Polly har funderingar på att satsa på att bli modell, och ska gå på ett modelläger. Jo ska spendera sommaren i familjens sommarhus tillsammans med sin mamma och arbeta som restaurangbiträde. Hennes föräldrar har precis kommit med beskedet att de ska separera. Ama har stora krav på sig själv och föräldrarna har också stora förväntningar på hennes. Hennes storasyster är en toppresterande student vid Princeton och Ama förväntas följa i hennes fotsteg. Hon har nu sökt till en sommarkurs för att få extra meritpoäng, men det blir inte som hon har tänkt sig. Hon har inte blivit antagen till någon av sommarkurserna som hon ville gå, utan till ett vildmarksläger. Inte alls hennes grej, men hon vill ändå inte avstå från stipendiet.
*Text tagen från bastaboken.blogspot.com*

Jag ville just läsa den här boken för att systrar i jeans är så bra. Och den här boken gör mig inte ett dugg besviken! Brashares har lyckas igen, jag märkte inte ens att jag redan hade bläddrat 328 sidor och då är den bra. Ja, det är det enda jag kan säga, gud vilken bra bok! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0