Den statistiska sannolikheten för kärlek vid första ögonkastet

Bok: Den statistiska sannolikheten för kärlek vid första ögonkastet
Författare: Jennifer E. Smith
Antal sidor: 208
Serie: -
Förlag: B.Wahlströms
 
Detta måste vara den värsta dagen i sjuttonåriga Hadleys liv. Hon är bara fyra minuter försenad men det är tillräckligt för att hon ska missa planet till London och därmed riskera att komma försent till sin pappas bröllop. Nästa plan går inte förrän om flera timmar så hon är fast på flygplatsen. Dagen kan inte bli värre! Då möter hon drömkillen. Han heter Oliver, han är från England och ska med samma plan. Under de följande 24 timmarna utspelar sig en oförglömlig kärlekssaga.
 
Jag tror inte att det finns en människa som inte vet vad den här boken handlar om, kärlek såklart!
Jag kan börja med att säga att jag tycker att den svenska utgåvans omslag är mycket, mycket finare än det engelska (amerikanska?). På det svenska så tror man verkligen på historien vilket jag inte tycker att man gör på det engelska/amerikanska.
 
Det här är en sån bok som jag kan köpa bara av titeln och omslaget. Det är så himla gulligt och ja, jag faller lätt för dessa böcker! När jag sen läste handlingen så var det ingen tvekan, jag var bara tvungen att ha den! När den sedan kom ner i brevlådan så såg jag att den hade ett fint "cover" som man kunde ta av och på, stort gilla!
 
Jag läste ut denna bok på några timmar. Den är otroligt lättläst och enligt mig så är handlingen otroligt bra och gullig. Jag verkligen älskar liknande handlingar och den här boken gjorde även att jag faktiskt har börjat tro lite smått på plötslig kärlek sådär. Nåt som var otroligt med denna bok också var att även fast handlingen är sådär sockersöt så finns det djupa och allvarliga stunder också, vilket jag tyckte var väldigt fint.

Karaktärerna i denna bok är lite blandade känslor för mig. Jag fullkomligt älskar Oliver! Gash säger jag bara!! Däremot tycker inte så jättemycket om Hadley, hon var helt okej men inte mer än så. Resterande karaktärer var ju inte sådär "centrala" i boken så dom var det okej att dom inte var helt jättebra.
Jag ska inte säga så mycket mer nu utan jag tycker att du ska läsa den i sommar för den är lättläst och jättegullig! :)
 
Betyg: 9/10
 
Stort tack till B.Wahlströms som skickade boken! :Dr

Kommentarer
Postat av: Emma

SV: armbanden kmr ifrån H&M, :)

2012-07-07 @ 14:56:34
URL: http://emmawidahl.blogg.se
Postat av: Miriam - Schitzo-Cookie's Bokblogg

Jag har hört så himla blandat om den här boken... kan inte alls bestämma mig om jag vill läsa den eller inte >.<

Svar: Jag tycker att den är värd ett försök i alla fall! :)
None None

2012-07-10 @ 07:54:56
URL: http://schitzo-cookie.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0