Systrar i jeans

 
Bok: Systrar i jeans
Författare: Ann Brashares
Antal sidor: 378
Förlag: Bonnier Carlsen/Månpocket
Serie: Systrar i jeans
 
Fyra vänner. Ett par jeans. Och en sommar de sent ska glömma
Sträckläsning för tjejer! För första gången ska tjejkompisgänget inte vara tillsammans på en hel sommar. Kvällen innan de ska skiljas åt träffas de hemma hos Carmen. Tibby tar fram ett par jeans ur Carmens garderob och provar dem för första gången. De sitter perfekt, och när de andra provar så händer samma sak. Alla är skitsnygga i dem! De bestämmer att jeansen ska skickas mellan dem under sommaren. Och jeansen gör sommaren till ett äventyr.
 
Det här var nog tredje eller fjärde gången jag läste denna. Jag brukar aldrig, aldrig läsa om böcker för jag tycker inte om att läsa samma historia igen. Denna historia tröttnar jag dock aldrig på! Jag gillar alla fyra karaktärer och jag gillar Kostos och Eric och Bailey och alla söta karaktärer. Jag tänker dock inte göra någon utvecklad recension på denna eftersom jag har läst den så många gånger och om jag inte minns fel så kan jag redan ha recenserat den en gång här. Det spelar inte så stor roll, om du inte har läst den -spelar ingen roll hur gammal du är- så tycker jag att du ska göra det! :)

Kommentarer
Postat av: Sofies bokblogg

Jag brukar heller aldrig läsa om böcker, men denna serie har jag läst och sett ett antal gånger. Håller fortfarande! Förresten, har du hört att det finns en uppföljare? "Sisterhood everlasting", fem eller tio år senare. Har inte läst den, men är sugen på det!

Ha det fint! :)

Svar: Jo, jag har också hört om uppföljaren, har dock inte läst den, vet inte om jag ska heller. Finns risk att den skulle förstöra min underbara upplevelse av serien som jag redan har, så för min del så avvaktar jag. Ha det toppen! :)
None None

2012-08-01 @ 16:27:26
URL: http://filo-sofie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0