Avslut.

Hej på er.
 
Från och med nu kommer inte den här bloggen att uppdateras längre. Jag har känt efter och bestämt mig för att lägga ner mitt bokbloggande. Jag har insett att, även fast jag har svårt att medge det, böckerna inte har lika stor betydelse i mitt liv längre. Dels läser jag inte lika mycket längre men jag är inte heller lika intresserad.
Förut kunde jag sitta i timtal och kolla i förlagens nya kataloger för att se om det fanns något spännande till våren/sommaren/hösten och jag visste alltid någonting om alla böcker i hyllan på bokhandeln. Jag hade minst tio reservationer hela tiden på bibblan och bara längtade till att få läsa nästa bok. 
 
Tyvärr är det inte så längre. Bloggen har hängt över mig och jag har verkligen velat att jag ska vilja blogga men det har inte blivit så. Jag har många utlästa böcker som "borde" recenseras och jag har många inlägg som "borde" läggas upp. Men jag tänker i driva denna blogg för att det "borde" drivas, om jag ska ha en blogg ska det vara för att det är kul. 
 
Mitt liv har förändrats och jag har utvecklats. Så är livet och därför har jag nu kommit till insikten att jag ska sluta blogga. Jag tar inte bort bloggen (för ibland kanske jag blir lite sentimental) men jag kommer inte skriva något mer. 
 
Tack, tack, TACK! alla ni underbara bokbloggare som finns därute, Gud vad jag har gillat vårt lilla gäng med bokbloggare även om jag inte har träffat er i verkligheten. TACK för alla kommentarer ni skrivit till mig under åren och TACK för att ni är ni!
 
Även fast jag inte tror att förlagen kommer läsa detta vill jag ändå också rikta ett tack till alla förlag som har skickat böcker till mig, det har betytt jättemycket, verkligen. Tack. 
 
Och nu känner jag att innan jag börjar gråta så ska jag avsluta detta inlägg. Tack för denna tiden bloggen, det var fint.
 
Kram till er alla fina bokbloggare därute.<3

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för din underbara blogg och jag kommer sakna dig jättemycket! <3 Men jag förstår varför du slutar blogga. Bloggen ska vara något roligt, inte en börda.

Lycka till och kram till dig också<33

2014-08-18 @ 22:43:51
URL: http://bookshelf.blogg.se
Postat av: Pia

åååååååhhhh men tack ska DU ha fina fina Moa för den här tiden! En av favoritbloggarna, utan tvekan <33 men jag vet hur du känner, har ju haft samma tanke själv flera gånger. men tror ändå jag tänker fortsätta blogga ett tag till. I will miss u!! <33 ((fast bra att du syns till på instagram ibland, så förlorar vi dig inte helt ^^)) <3

2014-08-19 @ 02:09:16
URL: http://bookrelated.devote.se
Postat av: Anna - Boktycke

Tack för din fina blogg! Det var en av de första som jag började följa och jag kommer att sakna dina inlägg. <3

2014-08-19 @ 12:26:27
URL: http://boktycke.wordpress.com
Postat av: Frida

Hoppas du gjorde ett bra beslut för dig själv! Ha de bäst och jag önskar dig lycka i livet! <3

2014-08-20 @ 10:17:05
URL: http://photosandbooks.blogg.se/
Postat av: Frida

Tack så jättemycket för din fina blogg. Kommer att sakna dina inlägg! <3

2014-08-20 @ 20:19:19
URL: http://boooklovin.blogspot.com
Postat av: Lucy Chen

Tack så mycket för en jättebra blogg, den och du kommer saknas!

2014-08-23 @ 15:43:09
URL: http://bokrygg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0