Att vara med henne är som att..

 
Bok: Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött
Författare: Alex Schulman
Serie: -
Förlag: Piratförlaget
Antal sidor: 198 st.
 
Baksidetext:
En sommardag i juli 2008 separerar Alex Schulman från kvinnan som han levt tillsammans med i sex år. Med en resväska i vardera hand lämnar han förvirrad deras gemensamma lägenhet och beger sig ut på Stockholms gator. Han inser att han står inför en ny tillvaro, framför en ny sorts resa han ser inte alls fram emot den.

På dagen ett år efter separationen föds hans dotter ­Charlie på BB i Visby.

Det här är den brokiga, underbara historien om allt som hände däremellan.
 

Ända sen jag såg hans föreställning "Älska mig" så har jag varit väldigt nyfiken på denna bok. Det har inte blivit att jag har plockat upp den och sedan har jag glömt bort boken. Men så kom en kompis och tipsade om den och då kände jag: nu är det dags! Jag måste säga att jag är väldigt glad att hen tipsade mig!
 
Till en början tycker jag att det är en sorlig handling, allting börjar med en skilsmässa från en kvinna han levt med i sex år. Sedan beskriver han hur han ofta är berusad och att han gör allt för att slippa vara hemma. Även fast detta är sorligt så beskriver han allting väldigt fint, han har ett extremt fint flyt i texten. Jag älskar varenda sida även om jag kanske inte alls är så intresserad av hans liv som ensam efter sin skilsmässa.
 
Men sen kommer Amanda in i bilden. Amanda Widell. Hon som gör honom så blyg att han måste vika med blicken. Det är då denna bok blir riktigt bra. För boken byggs upp lite lagom och sedan övergår den i den finaste kärleksförklaring jag någonsin läst. Sida för sida beskriver han Amanda och hans tankar kring livet. Han berättar om minnen och rädslor och öppnar upp sig mer än jag hade anat. Han är en skicklig författare, för det känns så äkta och så vackert med det språk han skriver. 
 
Jag tycker absolut att du ska läsa denna bok, för det är den verkligen värd.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0